Przepis na orientalny Rosół z kurczaka

Rosół to zupa znana w każdym domu. Również u mnie jest często. Moje dzieci lubią go na słodka. Często dodaje bardzo dużo marchewki i warzyw. Jednak staram się ograniczać jedzenie mięsa. Jeśli na mięso się decydujemy, to raczej jest to właśnie kurczak. U mnie w domu nie jada się tłustych zup. Więc najczęściej wybieram pierś z kurczaka. Głównie dlatego, że z gotowanego mięsa mogę zrobić np. pierogi. Ostatnio jednak miałam możliwość korzystania z cateringu NIEZŁA ZUPA MONIKI HONORY. I w jednym z zestawie miałam zupę o nazwie PRZYBYSZ ZE WSCHODU. Która bardzo, ale to bardzo mi smakowała. Postanowiłam więc znaleźć sposób by taki rosół ugotować — udało się. Mam dla Was wiec przepis. 


Przepis na orientalny rosół z kurczaka

Mój tata zawsze mówił, że rosół musi gotować się na małym ogniu. Powoli, i tak właśnie go gotuję. Najlepiej wstawić go rano, niech pyrka z 5 godzin. Ważne też, by nie pozwolić do zagotowania, bo będzie mętny. A jeśli jest klarowny, to smakować będzie jeszcze bardziej.

Składniki:

  • 1 kg fileta z piersi kurczaka
  • 10 marchewek
  • 2 korzenie pietruszki
  • 1 seler
  • 1 por
  • 1 cebula w łupince
  • woda
  • przyprawy: sól, cukier, carry, kurkuma, ostra papryka w proszku
Mięso zalewamy wodą. Ilość zależy od tego ile rosołu gotujemy. Ja zawsze gotuję na dwa dni, więc potrzeba mi nawet z 5 litrów. Wstawiamy na mały ogień. Zbieramy pianę, która nam się pojawi podczas gotowania. Dodajemy warzywa. I niech pytka długo! Dodajemy przyprawy. Ja dodaje na oko, smakuje i dodaje tyle aż rosół będzie mi smakował. I gotowe! 

Zupę można podawać z makaronem, lub lanymi kluskami. Fajnie smakuje też z makaronem ryżowym. Jednak to kwestia tego jak go lubimy. Taki rosół będzie idealną alternatywą do naszego rosołu na niedzielny obiad. 

Smacznego! Jeśli zdecydujecie się na ugotowanie zupy z tego przepisu. Będzie mi miło jeśli podzielisz się opinią. 


Komentarze

instagram