Przepis na placki ziemniaczane

Tak naprawdę przepis na placki ziemniaczane, jest banalnie prosty. Jednak w Internecie pod tą frazą miesięcznie jest 135000 wyszukań. To naprawdę bardzo dużo. Ja przepis na placki z ziemniaków, mam znów od mojego Taty, który bardzo często gotował nam obiady. I były bardzo smaczne. Kiedy zamieszkałam z moim mężem, często do niego dzwoniłam o radę jak coś przygotować. A teraz te wszystkie przepisy publikuje tutaj, by poszły w świat. Mam nadzieje, że z nich skorzystacie. I przygotowane potrawy, będą Wam tak smakować jak mnie. 


Placki ziemniaczane, możecie podawać z cukrem, dżemem, a nawet zakwaszana śmietanka. U mnie w domu, kiedy były placki z ziemniaków, obowiązkowo musiała być kartoflanka. A to najpopularniejsza zupa krem. Jednak w tym przepisie ziemniaki to podstawa.

Przepis na placki ziemniaczane

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 jajka
  • 1 mała cebula
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
  • dodatkowo mały pęczek szczypiorku
Ziemniaki obieramy, myjemy. Ścieramy na tarce. Możemy zetrzeć ja na drobnych oczkach, lub na grubych. Do masy ziemniaczanej startą cebulę. Dodajemy jajko, mąkę, sól. Dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej, masę ziemniaczaną nakładamy łyżką na równej wielkości placki. Smażymy po dwóch stronach, na rumiany kolor. 

Placki ziemniaczane możemy oprószyć świeżo posiekanym szczypiorkiem. Do placków ziemniaczanych możemy podać jogurt naturalny, śmietankę zakwaszaną, cukier lub dżem. Placki ziemniaczane są również dodatkiem do gulaszu węgierskiego. 

Najsmaczniejsze są takie prosto z patelni. A ten przepis na placki ziemniaczane jest moim ulubionym i bardzo go Wam polecam!
Smacznego!

Komentarze

instagram