Remigiusz Mróz NIEDONALEZIONA - RECENZJA




Nieodnaleziona to pierwsza książka po jaką sięgnęłam Remigusza Mroza. Jakoś do tej pory czytałam romanse i książki obyczajowe. Do przeczytania Nieodnalezionej skłonił mnie fakt, że pojawiła się ona dość szybko w bibliotece miejskiej. Udało mi się dokonać jej rezerwacji i jako pierwsza mogłam ją wypożyczyć. Fakt, że pojawiła się ona w wypożyczalni tydzień po premierze sprawiło, że nie mogłam przejść koło niej obojętnie. I bardzo się z tego cieszę, bo pokochałam polski kryminał. I na pewno książki Remigiusza Mroza, ponieważ od 3 tygodni nadrabiam serie z Joanną Chyłką. Ale wróćmy do psychologicznej powieści jaką Remek napisał i która wzbudziła we mnie duże emocje.

Damian i Ewa mieli przed sobą wspólne, wspaniałe życie. Niestety mogli, gdyby nie jeden tragiczny wieczór, który sprawił, że ich życie potoczyło się całkiem inaczej. Świeżo upieczeni narzeczeni zostali napadnięci. Damian został brutalnie pobity do nieprzytomności, Ewa brutalnie zgwałcona na oczach pół przytomnego chłopaka. Najgorsze w tym wszystkim jest fakt, że chłopak po odzyskaniu przytomności uświadamia sobie, że jego narzeczona przepada jak kamień w wodę. Zakochany mężczyzna uparcie szuka swojej ukochanej przez najbliższe dziesięć lat, bezskutecznie. Aż do chwili kiedy przypadkiem natrafia na zdjęcie na jednym z facebookowych profili Spotted na którym rozpoznaje Ewę. Rozpoczyna poszukiwania od nowa, niestety szybko okazuje się, że trafia w środek afery większej niż mógł kiedykolwiek przypuszczać. Mimo wszystko jest bardzo zdeterminowany by odnaleźć narzeczoną i nie ugina się nawet pod wpływem morderstwa przyjaciela w którym zostaje głównym podejrzanym i poszukiwanym przez policje.

Remigiusz Mróz opiera większość książki na dialogach, wszelakie opisy ogranicza do minimum. Dzięki temu wydarzenia toczą się szybko, a książkę czyta się błyskawicznie. W wir wydarzeń zostajemy rzuceni już na samym początku. Z jednej strony obserwujemy losy Damiana, który rozpaczliwie poszukuje prawdy co stało się z jego narzeczoną i ucieka przed wymiarem sprawiedliwości Z drugiej śledzimy losy maltretowanej przez męża – biznesmena Kasandry. Książka o ile jest kryminałem to porusza ważne społecznie tematy. Co prawdopodobnie sprawia, że staje się ważnym przesłaniem. Szczególnie polecam przeczytanie jej osobą, które czytają książki po to by coś z nich zasięgnąć. Ta książka zwraca uwagę na bardzo poważny temat, który w naszym kraju niestety nadal jest tabu – temat przemocy w rodzinie.

Jak dla mnie książka to powieść bardzo dobra. Nie znając wcześniej autora, po przeczytaniu stałam się jego wierną czytelniczką. Prawda jest taka, że to kolejna już powieść z dorobku Mroza i mam trochę zaległości jestem pewna, że na pewno nadrobię każdą. I to nie jedyna recenzja jego książki na moim blogu. Tym czasem uciekam do mojej Joanny Chyłki :)



  • Tytuł: Nieodnaleziona
  • Autor: Remigiusz Mróz
  • Wydawnictwo Filia
  • Seria Mroczna strona
  • Rok wydania: 2018
  • Ilość stron: 400



Pozdrawiam!



Komentarze

  1. Kilka książek Mroza przeczytałam więc chcętnie sięgnę i po tą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki Mroza, a i temat przemocy domowej wydaje się być ciekawy w książce :) na pewno przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę w końcu przeczytać coś Mroza skoro wszyscy tak go chwalą :)Póki co blog dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie

    pozdrawiam\
    czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  4. Po serii z Chyłką zakochałam się w Mrozie <3 A raczej w jego książkach (w większości) ;) Po serii z Joanną polecam serię z komisarzem Forstem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram