Przepis na szybki obiad - makaron z sosem pieczerkowo - śmietanowy

Każdy z nas czasami potrzebuje szybkiego przepisu na obiad. Jednak musi on być również smaczny. Kilka razy w miesiącu mam taki właśnie dzień. Kiedy wpisuję w wyszukiwarkę hasło „Przepis na szybki obiad” i przeglądam pomysły, jakie są dostępne na blogach kulinarnych. Czasami też korzystam z wyszukiwarki, już w sklepie. I tak o to powstało moje popisowe danie — szybki obiad „Makaron z sosem pieczarkowo — śmietanowym". Który nie dość, że jest łatwy w przygotowaniu, to szybki i smaczny.


Pewnie łatwiej było by coś zamówić na szybki obiad. Jednak w moim domu je się zdrowo i naturalnie. Staram się uczyć dzieci zdrowych nawyków żywieniowych. I choć czasami mi się nie chce nic ugotować. Czasami nie mam czasu. To i tak się mobilizuję i coś upichcę. I wam polecam. Bo nawet jeśli jest to szybkie danie, to sama satysfakcja, że jest to zdrowe daje dużą motywację do działania. 

Przepis na szybki obiad — makaron z sosem pieczerkowo — śmietanowy

Składniki:

  • 500 g dowolnego makaronu
  • 500 g pieczarek
  • 250 ml śmietanki 30 %
  • natka pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz
Makaron gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. Oczywiście można by przygotować własnym, domowy makaron. Jednak wtedy nie byłby to przepis na szybki obiad. Jednak jeśli maci chwilę czasu, to warto się o przygotowanie domowego makaronu pokusić.
Pieczarki myjemy i kroimy. Smażymy na odrobinie oliwy z oliwek. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Dodajemy garść natki pietruszki (warto zostawić trochę do posypania dania po podaniu). Dodajemy gotowy makaron i wszystkie mieszamy. Zalewamy śmietanką. Gotujemy na wolnym ogniu, do zgęstnienia sosu. Jednak należy pilnować, by śmietanka się nie zredukowała za bardzo, bo makaron będzie suchy. Możemy posypać startym parmezanem, jeśli ktoś lubi. U mnie nie jemy sera, wiec posypałam tylko natką jaką zostawiłam. I gotowe. 

Przygotowanie to niecałe 30 minut. To nawet szybciej, niż dostarczą nam szybką pizzę. Naprawdę! A jest smacznie, zdrowo i fajnie, bo dane smakuje każdemu. 

Jeśli nie macie pomysłu na obiad, polecam! Pochwalcie się, czy Wam smakowało!

Komentarze

instagram