Jak zaplanować Wigilię i Świeta - poradnik

Udane Święta to również takie, które od początku do końca są zaplanowane. Od kilku lat planuje budżet na Święta oraz prezenty. Jak i samą organizację i zakupy jakie dokonuje na te kilka dni w roku. W 2020 roku zaplanowanie Wigili jaki i Świat Bożego Narodzenia było dla mnie jeszcze ważniejsze. Brałam pod uwagę limity w sklepach z powodu pandemii. Również unikanie ruchu i ryzyka zaskarżenia. Dlatego plan na Święta miałam już gotowy w listopadzie.

Jak zaplanować Wigilie i Święta — poradnik

Najważniejszy jest plan. W tym roku planowanie była dla mnie i męża szczególne. Na początku listopada sporządziliśmy listę prezentów dla dzieci i bliskich. Wykluczając tym samym zakupy prezentów stacjonarnie. Po sporządzeniu listy dokonaliśmy zakupów online już w połowie listopada. Uwzględniając zarówno prezenty Świąteczne, jak i Mikołajkowe. Robiąc tak zakupy mieliśmy pewność, ze prezenty będą na czas a ich dostarczenie będzie spokojne również dla pracowników firm kurierskich. Warto takie planowanie wdrożyć każdego roku. Zaoszczędzimy dużo czasu w grudniu.organizacja Świat była jeszcze przyjemniejsza. Ten system na pewno wykorzystamy nie raz.

Zakupy na Wigilię i Święta — planowanie

Limity w sklepach z powodu pandemii były dla mnie priorytetem. Tak by nie stać w nic, ale unikać również kolejek przed Świętami. Dlatego już na początku grudnia stworzyłam dokładną listę dań jakie przygotuję. Oraz listę produktów jakie są niezbędne do ich przygotowania. Co roku taką listę mam. Korzystam z niej głównie po to by wiedzieć jaką ilość dań przygotować, by nic się nie zmarnowało. Jeśli jakiegoś dania zrobiłam za dużo rok wcześniej. W tym roku ilość zmniejszyłam. Ten system się sprawdza. Ponieważ dziś 26 grudnia zjedliśmy z rodziną ostatnią miskę sałatki warzywnej. Bardzo Wam takie planowanie polecam. 
Kolejny plan to zakupy. W tym roku od początku grudnia, podczas codziennych zakupów, kupowałam potrzebne produkty na Wigilię i Święta. Takie jak przyprawy, majonez, puszki. Dzięki temy 23 grudnia mój mąż udał się na krótkie zakupy po warzywa i owoce. Nie stał w kolejce, nie denerwował się. I nie narażał na zakażenie. Te Święta były wyjątkowe, ale pomysł z takimi zakupami Świątecznym przenoszę na kolejny rok i lata następne. 

Budżet na Święta — jak go zaplanować z głową!

To chyb najważniejsze! Pieniądze na Święta są potrzebne. U nas w styczniu planujemy budżety na poszczególne cele. W tym Święta i prezenty. Każdego miesiąca, począwszy od stycznia do grudnia. Odkładamy określoną kwotę pieniędzy. Średnio w zależności od zarobków jest to kwota od 50 do 100 zł. Tym samym w grudniu mieliśmy kwotę ponad 1000 złotych na organizacje Świąt i prezentów. Dzięki temu nie musimy się o nie martwić. Możemy wydać, na co chcemy. 

Planowanie Świąt u nas jest bardzo ważne. Dzięki temu, że gotuje tylko określoną liczbę potraw i w odpowiedniej ilości. Nie marnuję jedzenia. Nie wydaje więcej pieniędzy, niż zaplanuje. A tym samym mogę podarować dzieciom ich wymarzone prezenty, jakie napiszą w liście do Świętego Mikołaja. 





Komentarze

instagram