Przepis na ogórki kiszone w słoikach na zimę

Ogórek to król w ogrodzie. Jednak kiedy zaczyna się okres zbiorów, to tak zwany sezon ogórkowy. I nie może się obyć bez ogórka w sałatce, na kanapce, chłodnika z ogórka, czy ogórka małosolnego. Ja co prawda nie mam własnego ogródka, gdzie mogę wczesną wiosną je posiać. By w lipcu i sierpniu je zbierać. Ale co roku udaje się na bazarek by kupić kilka kilogramów. I zrobić ogórki kiszone. A te słoiki które się nie zamkną - są ogórkami małosolnymi. Z chęcią podzielę się z Wami przepisem na ogórki kiszone w słoikach na zimę - o ile do niej dotrwają. Bo u mnie ciężko.


Musicie pamiętać, że przed kiszeniem ogórków, należy je schłodzić! A słoiki bardzo dobrze umyć, nawet wyparzyć. Tak mówiła moja mama. To zapewne uchroni was przed ich zepsuciem. W końcu mają się ukisić, a nie spleśnieć. 

Przepis na ogórki kiszone - w słoikach na zimę

Składniki:
  • ogórki gruntowe (ilość zależy od Was - ja preferuje jak najwięcej) - zje się
  • sól kamienna (1 łyżka stołowa, na 1 litr gorącej wody)
  • zakwitnięty koper
  • czosnek
  • chrzan
  • liść porzeczki lub wiśni
Ogórki dokładnie umyć, wsadzić ciasno jak się da do słoików. Włożyć kawałek chrzani, ząbek czosnku, po dwa liście porzeczki i wiśni. Do każdego słoika dodać jedna stołową łyżkę soli kamiennej. 
Każdy słoik zalać zagotowaną (gorącą) wodą, tak by zakryć w całości ogórki. Zakręcić mocno słoiki nakrętkami. I na nich postawić słoiki. Dzięki temu na się zamkną.

Po około 3 dniach możemy słoik otworzyć i będziemy mieć ogórki małosolne. Jeśli zostawimy je dłużej - będą kiszone!

Smacznego!


Komentarze

  1. Będę próbować. Do tej pory robiłam tylko sałatkę z ogórków w słoikach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram